Dordrecht Academy is een samenwerkingsverband van meerdere hogescholen en biedt Associate degree opleidingen aan in de regio Drechtsteden.
Dordrecht Academy heeft te maken met een studententekort bij de logistieke en technische opleidingen. Het is daarom van belang om op korte termijn het aantal aanmeldingen voor deze opleidingen te verhogen!
We maakten 13 (ja je hoort het goed!) toffe social video’s, waarin 5 studenten van verschillende opleidingen centraal staan! Deze video’s zijn geoptimaliseerd per platform én slim ingezet in een online marketingcampagne in samenwerking met onze online marketing partner Raft.
De campagne voor de Open Dag was een groot succes! Met 4.899 bezoekers op de Open Dag-websitepagina en 19% terugkerend verkeer, was er duidelijk veel interesse. Bovendien bereikte de campagne maar liefst 2,1 miljoen impressies. Studenten meldden zich vaak twee weken van tevoren aan, wat laat zien dat de betrokkenheid echt opkwam richting het evenement. Instagram bleek het meest succesvolle kanaal om verkeer te genereren, wat de kracht van visuele content onderstreept.
De voltijd opleiding ‘sociaal werk’ deed het erg goed in de campagne, met meer dan een miljoen weergaven op social media en een enorme betrokkenheid. Dit toont aan hoe sterk social media kan zijn voor het verspreiden van informatie.
Kortom, de campagnes waren een groot succes met geweldige resultaten en veelbelovende kansen voor de toekomst!
We plannen graag een call met je in, of komen gezellig bij je langs om de mogelijkheden te bespreken!
Strateeg