In het hart van Rotterdam-Zuid vind je het Maasstad Ziekenhuis. Een plek waar 24/7 hooggespecialiseerde, acute én basiszorg wordt geleverd. Waar mensen samenkomen en de toewijding en gedrevenheid dagelijks voelbaar zijn. En dat mag gezien worden, óók online.
Het Maasstad Ziekenhuis wil hét TikTok account worden in de Nederlandse zorgsector, dat mensen raakt, inspireert en een glimlach bezorgd. Met als doel? De nieuwe generatie laten zien hoe waardevol én leuk werken in de ziekenhuiszorg kan zijn.
Maar hoe spreek je een jongere doelgroep aan op een manier die authentiek voelt én bijdraagt aan grotere ambities, zoals:
Met authentieke verhalen, opvallende content en slimme formats laten we zien hoe mooi en betekenisvol het is om te werken bij het Maasstad Ziekenhuis. Niet alleen om nieuwe collega’s aan te trekken, maar ook om een gevoel van trots en verbondenheid te creëren bij medewerkers, patiënten en het publiek.
Tijdens de strategische kick-off stonden het merkverhaal en de TikTok-strategie centraal. Vanuit de vastgestelde contentpijlers ontwikkelden we unieke formats en trendvideo’s die aanslaan bij het publiek. Daarnaast zorgen we voor consistente zichtbaarheid met minimaal twee posts per week én actief community management
Binnen een half jaar groeide het TikTok-account van Maasstad Ziekenhuis naar meer dan 1000 echte supporters. In de deze periode:
Maar het allermooiste resultaat? De interne trots is enorm gestegen en extern krijgen ze lovende reacties over hun zichtbaarheid.
“De video’s zijn prachtig geworden en jullie doen het zo goed. Het is misschien even wennen om jezelf terug te zien, maar ik heb dat ook ervaren en inmiddels kan ik er met plezier naar kijken” – Sara, Maasstad Ziekenhuis
De samenwerking met het Maasstad Ziekenhuis is er één om trots op te zijn. We vinden het niet alleen ontzettend leuk, maar ook inspirerend om van dichtbij mee te maken wat er zich achter de schermen afspeelt. Tijdens het filmen kijken we onze ogen uit. We zijn trots op het resultaat en zitten vol energie om samen door te bouwen aan nog meer mooie, betekenisvolle content.
Oprichter