Cases

Citymarketing met vlogs voor Dordrecht

Vlog-reeks

Dordrecht Marketing & Partners doet er alles aan om de stad Dordrecht op de kaart te zetten! Maar hoe zorg je ervoor dat deze optimale ervaring ook bij de doelgroep terecht komt?

De uitdaging

Hoe zetten we de stad Dordrecht op de kaart?

De oplossing

In verschillende vlog-series nemen onze vloggers je mee door Dordrecht. Daan neemt jou bijvoorbeeld mee op avontuur door de stad in de 5-delige serie ‘on the road’ en Marinza ontdekt de stad met bekende Dordtenaren. Naast de vlogs maakte we ook diverse teasers voor socials, zodat de kijker alvast nieuwsgierig werd gemaakt om ook de volgende vlog uit de reeks te kijken!

Het resultaat

In totaal wisten we met de vlogs en teasers 261.000 mensen te bereiken. Met als natuurlijk gevolg extra naamsbekendheid voor de stad en alle leuke activiteiten die je er kunt doen en beleven! Gemiddeld keek de kijker 55% van de vlogs af, een bovengemiddelde kijktijd.

Een greep uit de content

In deze vlog krikt Daan zijn adrenalinegehalte omhoog en komt hij daarna helemaal tot rist op allerlei mooie plekken. Hij stapt voor het eerst op een wakeboard en verkent de buurt vervolgens op een E-chopper. Wat is een leukere manier om de kijker mee te nemen in het verhaal? Juist, door hen mee te nemen in een vlog!

Behind the scenes

Wat de klant zegt

Lotte de Pagter | Dordrecht Marketing

We hebben verschillende campagnes met LEF gedraaid. Van een langdurige samenwerking met maandelijkse vlogs, tot aan korte vlogseries, tot aan diverse video edits. Alle campagnes hebben gezorgd voor goede resultaten! De vloggers, met elk hun eigen specialiteiten, zorgden voor een leuke diversiteit van de vlogs. De opnamedagen verliepen soepel en alles was goed gepland. De kracht was het matchen van de onderwerpen met de vloggers, waardoor de vlogs authentiek en interessant zijn voor een grote doelgroep. We kijken terug op een fijne samenwerking!