In het hart van Rotterdam-Zuid vind je het Maasstad Ziekenhuis. Een plek waar 24/7 hooggespecialiseerde, acute én basiszorg wordt geleverd. Het is de plek waar mensen samen komen en toewijding en gedrevenheid hand in hand gaan.
Maasstad Ziekenhuis wilt hét TikTok account worden in de Nederlandse zorgsector, dat mensen raakt, inspireert en een vleugje humor bezorgd, waardoor we de nieuwe generatie motiveren om voor de ziekenhuiszorg te kiezen. Maar hoe spreken we een nieuwe doelgroep aan? Waarbij..
• We ook bouwen aan een duurzaam employer brand
• We vooral regionaal naamsbekendheid opbouwen
• We naast vacatures pushen ook een online community oprichten
Met authentieke verhalen, opvallende content en slimme formats maken we werken in het Maasstad Ziekenhuis aantrekkelijk, maar ook een bron van trots en verbondenheid zijn voor onze medewerkers, patiënten en het publiek. Tijdens de strategische kick-off stonden het merkverhaal en de TikTok-strategie centraal. Vanuit de contentpijlers ontwikkelden we unieke formats, zoals trendvideo’s, en zorgden we voor consistente zichtbaarheid (minimaal twee keer per week) en een strak community management.
Binnen een half jaar meer dan 1000 echte supporters (volgers), 1 miljoen unieke kijkers die naar onze content keken, 89.000 mensen die op ons account spiekte en meer dan 20.000 mensen uitte hun liefde met een like. De online zichtbaarheid en merkbekendheid steeg als een raket door een gemiddeld weergeven van 50k weergaven per maand. Daarnaast is het allerbelangrijkste: de interne trots enorm gestegen en extern krijgen ze lovende reacties over hun zichtbaarheid.
“De video’s zijn prachtig geworden en jullie doen het zo goed. Het is misschien even wennen om jezelf terug te zien, maar ik heb dat ook ervaren en inmiddels kan ik er met plezier naar kijken” – Sarah, Maasstad Ziekenhuis
Oprichter