Cases

Zorg met een gezicht: Maasstad Ziekenhuis op TikTok

Maasstad Ziekenhuis

In het hart van Rotterdam-Zuid vind je het Maasstad Ziekenhuis. Een plek waar 24/7 hooggespecialiseerde, acute én basiszorg wordt geleverd. Waar mensen samenkomen en de toewijding en gedrevenheid dagelijks voelbaar zijn. En dat mag gezien worden, óók online. Maar hoe breng je dat krachtige verhaal over?

TikTok video's

Authentieke, verassende en innovatieve content

De uitdaging

Maasstad Ziekenhuis wil hét TikTok account worden in de Nederlandse zorgsector, dat mensen raakt, inspireert en een glimlach bezorgd. Met als doel? De nieuwe generatie laten zien hoe waardevol én leuk werken in de ziekenhuiszorg kan zijn. Maar hoe spreek je een jongere doelgroep aan op een manier die authentiek voelt én bijdraagt aan grotere ambities, zoals:
• Het bouwen aan een sterk en duurzaam employer brand
• Het vergroten van regionale naamsbekendheid
• Het opzetten van een online community die verder gaat dan alleen vacatures

De oplossing

Met authentieke verhalen, opvallende content en slimme formats laten we zien hoe mooi en betekenisvol het is om te werken bij het Maasstad Ziekenhuis. Niet alleen om nieuwe collega’s aan te trekken, maar ook om een gevoel van trots en verbondenheid te creëren bij medewerkers, patiënten en het publiek. Tijdens de strategische kick-off stonden het merkverhaal en de TikTok-strategie centraal. Vanuit de contentpijlers ontwikkelden we unieke formats, zoals trendvideo’s, en zorgden we voor consistente zichtbaarheid (met minimaal twee posts per week) en actief community management.

Het resultaat

Binnen een half jaar groeide het TikTok-account van Maasstad Ziekenhuis naar meer dan 1000 echte supporters, 1 miljoen unieke kijkers die naar onze content keken, 89.000 mensen die een kijkje namen op het profiel en meer dan 20.000 mensen uitte hun liefde met een like. De online zichtbaarheid en merkbekendheid steeg enorm met een gemiddelde van 50.000 weergaven per maand. Maar het allermooiste resultaat? De interne trots is enorm gestegen en extern krijgen ze lovende reacties over hun zichtbaarheid.

Zo kijkt Maasstad Ziekenhuis terug op onze samenwerking

“De video’s zijn prachtig geworden en jullie doen het zo goed. Het is misschien even wennen om jezelf terug te zien, maar ik heb dat ook ervaren en inmiddels kan ik er met plezier naar kijken” – Sara, Maasstad Ziekenhuis

Op naar de 3000 volgers!

De samenwerking met het Maasstad Ziekenhuis was er één om trots op te zijn. We vonden het niet alleen ontzettend leuk, maar ook inspirerend om van dichtbij mee te maken wat er zich achter de schermen afspeelt. Tijdens het filmen keken we onze ogen uit. We zijn trots op het resultaat en zitten vol energie om samen door te bouwen aan nog meer mooie, betekenisvolle content.

Ook een TikTok-community opbouwen?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Lieke van der Plas

Oprichter