Loop door de Pannekoekstraat op een zonnige middag en je voelt het meteen: dit gebied leeft. Je hoort het gerinkel van kopjes bij de koffietentjes, iemand stapt een boetiek binnen, een ondernemer zwaait vanuit haar atelier, en op de Nieuwemarkt wordt gelachen, gegeten en gewerkt. Dit is het MAHO, ook wel het Maagd van Holland-gebied in hartje Rotterdam.
Het is een compacte, creatieve buurt vol unieke winkels, waardoor het soms ook wel het SoHo van Rotterdam wordt genoemd. Maar ondanks al die charme kent nog lang niet iedereen het MAHO-gebied goed genoeg.
MAHO is allesbehalve eentonig. Je vindt er modemerken, vintage parels, kleine boetieks, leuke koffietentjes, ateliers, interieurwinkels, en verschillende horecagelegenheden, allemaal met een compleet eigen vibe.
Wij gingen ermee aan de slag!
We kozen voor een aanpak waarin we MAHO zichtbaar maakten door het gebied zelf te laten spreken.
Door zelf de wijk in te gaan, ondernemers op te zoeken, bezoekers te spreken en het dagelijkse leven in MAHO vast te leggen, bouwden we stap voor stap aan een herkenbaar en levend beeld van het gebied.
De kracht zat in herhaling, herkenbare formats en het continu tonen van wat MAHO uniek maakt.
Onze content werd gebouwd rondom drie contentpijlers:
We testten een hele reeks formats, en deze drie kwamen duidelijk als winnaars uit de test:
Sinds de start van de samenwerking in mei 2025 groeit MAHO van ‘verborgen parel’ naar een gebied dat steeds vaker op de tijdlijn verschijnt van locals én bezoekers.
Let’s talk!