Employee Generated Content

EGC-Jaartraject

Laat je team schitteren en maak van medewerkers échte merkambassadeurs! Wij geloven dat iedereen het verdient om gezien te worden. Met onze unieke aanpak helpen we bedrijven van ongezien naar onvergetelijk te gaan, waarbij we zorgen dat jouw eigen medewerkers het podium pakken.

Wat is Employee Generated Content?

Het EGC-Jaartraject

Employee Generated Content (EGC) is dé nieuwe manier om jouw verhaal authentiek en krachtig naar buiten te brengen. Want wie kan jouw bedrijf beter vertegenwoordigen dan de mensen die er dagelijks het verschil maken? Met onze positieve energie en praktische aanpak maken we contentcreatie toegankelijk én leuk voor iedereen. We zorgen ervoor dat medewerkers niet alleen het vertrouwen krijgen voor de camera, maar ze ook transformeren tot storytellers die jouw merk naar een hoger niveau tillen.

Dit is meer dan content maken. Dit is bouwen aan trots, verbinding en impact.

In ons EGC-Jaartraject begeleiden we jouw medewerkers stap voor stap om als echte content creators aan de slag te gaan. Vanuit oprechte passie en plezier. Het resultaat? Authentieke (video)content, verspreid als een olievlek op LinkedIn, die jouw merk persoonlijk, herkenbaar en onvergetelijk maakt.

Wat je moet weten over het EGC-Jaatraject

Community building

In dit jaartraject selecteren we maximaal 10 collega's als ambassadeur. Het liefst uit een zo breed mogelijk spectrum van het bedrijf, zodat iedere afdeling vertegenwoordigd is. Zij zullen de kartrekkers zijn om ook hun teams enthousiast te maken aan de slag te gaan. Het jaar daarop kunnen we starten met een nieuwe groep enthousiaste deelnemers. Voor dagdagelijkse vragen en inspiratie hebben we een Whatsapp groep.

Handboek

Dit klink wat saai, maar wij maken het leuk (we promise). We ontwikkelen een EGC handboek met daarin jullie social media policy. Hierin vinden alle collega's duidelijke richtlijnen. Zij worden online de stem en het gezicht van het bedrijf; hoe zorgen we dat de content jullie imago versterkt en niet afbreekt? We got you.

Trainingen

Gedurende het jaar organiseren we 5 workshops gericht op een bepaald thema. Een training duurt gemiddeld 3 uur. We zetten verschillende specialisten in om de trainingen te verzorgen. Zo zorgen we voor een optimale leercurve!

Terugkomdagen

3 weken na een training organiseren we een online terugkomdag. Zo zijn wij de stok achter de deur om te zorgen dat de inhoud van een training ook daadwerkelijk wordt opgevolgd. In deze online sessie staan we stil bij de ontwikkeling van iedere collega en is er ruimte voor feedback en vragen.

Content ambassadeur van het kwartaal

We willen de ambassadeurs motiveren door ze te belonen voor hun werk. Ieder kwartaal reiken we daarom de 'content ambassadeur van het kwartaal uit'. Gebaseerd op de meest creatieve of impactvolle content, het meeste bereik, groei, of de meeste consistentie. We raden om deze uitreiking te combineren met een gezellige (vrijdagmiddag)borrel, om er wat feestelijks van te maken.

Kevin_LEF_Media_Lisa_Editen_

Evaluatie

Uiteraard is het belangrijk om te meten of wat we doen ook echt werkt. Daarom organiseren we 2x een evaluatie met de marketingafdeling/het MT, waarin we niet alleen de offline buzz, trots en ontwikkeling van de medewerkers analyseren, maar ook in de online statistieken duiken. Voorafgaand aan het traject doen we een 0-meting, zodat we goed kunnen bijhouden wat de voortgang is gedurende het jaar.

Met onze strategische en energieke aanpak maken we van jouw medewerkers echte contenthelden

In totaal verzorgen we 5 trainingen op jaarbasis. De invulling van de training passen we aan op basis van de wensen en leerdoelen van de groep.

Training 1

De kick-off

In de kick-off leren de ambassadeurs wat EGC is en waarom het essentieel is voor hun persoonlijke merk én het bedrijf. We brainstormen over creatieve contentideeën en stellen samen een content kalender op. Resultaat: Medewerkers begrijpen de kracht van EGC en zijn gemotiveerd om aan de slag te gaan.

Training 2

Videocontent met je smartphone

We leren de ambassadeurs hoe je impactvolle short form video’s maakt met je smartphone. We behandelen tips voor belichting, geluid en het filmen van goede shots, en gaan direct aan de slag met de edit van hun eerste video. Resultaat: Medewerkers kunnen zelf professionele video’s maken met hun smartphone.

Training 3

Personal branding op LinkedIn

De ambassadeurs zijn vrij om de content te plaatsen op hun favoriete social platform, maar we gebruiken LinkedIn als main focus. Hun LinkedIn pagina moet representatief, effectief en geoptimaliseerd zijn. De focus ligt in deze training op copywriting, hoe schrijf je een sterke post? Resultaat: Medewerkers hebben een sterk LinkedIn-profiel en weten hoe ze zo’n groot mogelijk bereik kunnen creëren met hun post.

Training 4

Fotograferen met je smartphone

Maak geweldige foto’s met je smartphone! De ambassadeurs leren de basisprincipes van compositie, belichting en apps voor nabewerking.
Resultaat: Medewerkers kunnen zelfstandig professionele foto’s maken voor hun content.

Training 5

Presenteren als storyteller

Leer hoe je krachtige verhalen vertelt en deze overtuigend presenteert voor de camera. We behandelen storytelling technieken en geven tips om camera-angst te overwinnen en je lichaamstaal te verbeteren. Resultaat: Medewerkers presenteren zelfverzekerd en vertellen boeiende verhalen die de aandacht vasthouden.

Deze lefhebbers gingen jou voor

Swipe!

Fleur Kuiken | Firefly

De samenwerking met LEF is onwijs fijn. LEF heeft ons enorm geholpen door creatief mee te denken en precies de juiste toon te raken. De kennisvideo's zijn informatief en boeiend, en de vlogs hebben onze organisatie op een frisse en authentieke manier gepresenteerd. Wat ik het meest waardeerde, was hun vermogen om onze visie tot leven te brengen en ervoor te zorgen dat de video's echt bij ons bedrijf passen. Ze zijn flexibel, responsief en top om mee samen te werken. Kortom, LEF heeft ons geholpen om ons verhaal te vertellen op een manier die echt opvalt, en ik ben ontzettend blij met de resultaten. Dank je wel, LEF!

Remco Verwaaien | Zadkine College

LEF maakt niet alleen "een aantal vlogs", maar ze kunnen ons ook goed helpen door strategisch mee te denken over de inzet van videocontent en het bieden van workshops voor studenten of personeel. De mensen bij LEF zijn erg professioneel, toegankelijk en gewoonweg prettig om mee samen te werken. We hebben alleen maar goede herinneringen aan de samenwerking. Of het nu tijdens de opnames was òf bij de workshops, we hadden altijd het gevoel: "We werken samen naar ons doel."

Lef model review door Eric

Eric Lagerwij | Attract

Met LEF hebben we weer een nieuwe impuls in onze marketing gekregen. Het is echt een creatief feestje met ze, maar altijd wordt alles met een goed doordachte strategie gedaan.

Let's talk!

Ontdek hoe wij jouw medewerkers omtoveren tot de sterren van jouw merk en jouw boodschap transformeren tot een onvergetelijk verhaal. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Larissa van Wieren

Account Strateeg