Dertec is al meer dan 20 jaar dé specialist in elektromechanische aandrijftechnieken. Een familiebedrijf in hart en nieren, en dat voel je als je de organisatie binnenstapt! Dertec koos voor een recruitment campagne waarbij video centraal stond.
Hoe vervullen we 4 vacatures in een moeilijke technische markt?
We gingen samen met Dertec en alle collega’s aan de slag om diverse soorten videocontent te maken. Totaal realiseerden we 1 employer brandvideo, 3 wervingsvlogs, 5 funvideo’s, fotografie en diverse (retargeting) snippets en teasers.
Binnen een week stroomde de sollicitaties binnen. Wegens groot succes werd de campagne werd binnen een maand stop gezet. Totaal waren we 81 contactmomenten, 27 serieuze sollicitaties en al snel 4 hele blije nieuwe collega’s! Ook steeg de locale naamsbekendheid gigantisch. Maar wat voor ons misschien nog wel belangrijker is, met elkaar hebben we interne ambassadeurs gecreëerd. Onder de collega’s heerst nu enorme trots, erkenning en waardering. En dat heeft gezorgd voor een onvergetelijke indruk.
”Wat LEF heeft gedaan voor ons, is dat ze meteen zagen wie er mee op beeld wilde en die collega’s ook extra enthousiast hebben gemaakt om mee te doen! Ze hebben hen meegenomen in het hele proces. Uiteindelijk gingen ze zelf ook video’s maken!”
In deze vlog geeft vlogger Laura een kijkje achter de schermen bij Dertec. Ze loopt mee met magazijnmedewerker Mo! Hij laat haar zien welke werkzaamheden, verantwoordelijkheden en gezelligheid er bij zijn werk komen kijken. Zo weet de kijker precies wat hij kan verwachten als hij solliciteert op de functie als magazijnmedewerker.
Strateeg