Cases

Een ijzersterke recruitment- campagne voor Dertec

De campagne

Met onvergetelijke videocontent

Dertec is al meer dan 20 jaar dé specialist in elektromechanische aandrijftechnieken. Een familiebedrijf in hart en nieren, en dat voel je als je de organisatie binnenstapt! Dertec zocht naar een unieke en persoonlijke aanpak voor de werving van nieuwe collega’s.

De uitdaging

Hoe vervullen we 4 vacatures in een moeilijke technische markt?

De oplossing

We realiseerden 1 high-end employer brand video, 3 wervingsvlogs, 5 social trend video’s, diverse fotografie en (retargeting) video snippets en teasers. Middels een workshop leerden we de collega’s van Dertec zelf videocontent maken met hun smartphone. De content werd verzameld op een nieuwe werken-bij website.

Het resultaat

De eerste week na livegang stroomden de sollicitaties binnen. Wegens groot succes werd de campagne werd binnen een maand stop gezet. In totaal waren er 81 contactmomenten en 27 serieuze sollicitaties, waaruit 4 nieuwe collega’s zijn aangenomen. Een uiteindelijk resultaat van 925 EUR per sollicitant. We realiseerden dit in samenwerking met Raft. Ook steeg de lokale naamsbekendheid gigantisch. En wat voor ons misschien nog wel het belangrijkste is: met elkaar hebben we interne ambassadeurs gecreëerd. Onder de collega’s heerst nu enorme trots, erkenning en waardering. Dat alles heeft gezorgd voor een onvergetelijke indruk.

Wat zegt de klant?

Bekijk de video review van Mandy en Jeroen

“LEF heeft met hun enthousiasme al onze collega’s betrokken in het hele proces. Middels een workshop heeft LEF hen geleerd zelf videocontent te maken, en daar zijn ze direct mee aan de slag gegaan. We merkten dat onze 4 nieuwe collega’s zich snel thuis voelden op de werkvloer, doordat ze dit in de video’s al hadden gezien. Dat werkte heel goed, gelijk al bij de eerste sollicitatiegesprekken”.

Een greep uit de content

In deze vlog werkt vlogger Laura mee met magazijnmedewerker Mo. Hij laat haar zien welke werkzaamheden, verantwoordelijkheden en gezelligheid er bij zijn werk komen kijken. Zo weet de potentiële collega precies wat hij kan verwachten als hij solliciteert op de functie als magazijnmedewerker. En zeg nou zelf, dit is toch veel leuker en sprekender dan het lezen van een vacaturetekst?

Behind the scenes

Ook een oplossing voor jouw recruitment vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Larissa van Wieren

Strateeg