Het verhaal achter LEF

In 2017 opgericht door Lieke van der Plas als 'het eerste zakelijk vlogbureau van Nederland', door de jaren heen gegroeid naar een strategisch videocontent bureau met een hele belangrijke waarde: de overtuiging dat iedereen het verdiend om gezien te worden.

LEF Media videocontent bureau Rotterdam team

Jonge en energieke lefhebbers

Dat is waar wij om bekend staan.

Onze positieve energie zorgt voor een dikke glimlach op ieders gezicht. Een samenwerking hoort een feestje te zijn, dus halen wij alle toeters en bellen uit de kast om vrolijk en ongedwongen te werk te gaan. Doordat wij visueel en snel denken, ontstaat er elke seconde wel een tof idee. Niets is te gek. We houden van actie in de taxi. Geen ingewikkeld gedoe. Gewoon, hup, schouders eronder en gaan.

We stretchen graag onze comfortzone, omdat we vanuit vertrouwen onbekende dingen durven te doen. Die trillende handjes – omdat we een spannend avontuur aangaan – is helemaal oké. Het resultaat vinden wij niet het allerbelangrijkste, het gaat om de reis ernaartoe. En in die reis zitten mooie overwinningen die het vieren waard zijn. Het maakt niet uit hoe het afloopt, een LEF-moment wordt hoe dan ook bekroond met een klein feestje. Dat resulteert in erkenning en waardering in ons team en in onze samenwerkingen, ook als het minder goed gaat.

Vanuit oprechte interesse, zetten we de ander centraal. Iedereen verdient het namelijk om de show te stelen – op een manier die bij de persoon past. We vinden het belangrijk dat zowel onze collega’s als opdrachtgevers zich gehoord voelen. Dat betekent doorvragen, tot de kern komen, begripvol zijn en waardering uitspreken. Zo voegen wij overal onze LEF- sparkle toe, waardoor er onvergetelijke momenten ontstaan.

Ons avontuur in 6 hoofdstukken

Swipe

2018: Het jaar van ontdekken

In november 2017 schreef Lieke LEF Media in bij de KvK. 'Ik mocht die winter oefenen voor bedrijven uit mijn netwerk, maar in 2018 maakte ik mijn eerste echte omzet.' Ze leerde zichzelf editen, maar wist dat ze dit beter kon uitbesteden aan een freelancer. Zo bouwde ze voor het eerst aan haar team. In 2018 maakte ze maar liefst 75 vlogs voor +30 verschillende opdrachtgevers. Ze wist meteen: dit concept werkt.

Bekijk de video

2019: Het jaar van uitbreiden

Dit jaar bouwde Lieke verder aan haar team. Naast de freelance editor, nam ze twee freelance vloggers, een vlogmanager en een stagiaire aan. Daarnaast ontwikkelde ze een nieuwe dienst: het geven van vlog workshops, zodat ze vanaf nu haar opgedane kennis en ervaring kon delen. Ook startte ze een samenwerking met een freelance videograaf, zodat we naast vlogs, ook videoproducties konden aanbieden.

Bekijk de video

2020: Het jaar van succes

Dit jaar won Lieke twee nominaties: de Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar en CommunicatieTalent van het Jaar, werden diverse interviews verspreid in de media, waaronder op Radio538, het AD en BNR Nieuwsradio. 'Ik huurde een eerste eigen kantoorruimte, het team groeide met nog meer vloggers, stagiaires stonden in de rij én ik tikte voor het eerst de magische 100K omzet aan.' En dat ondanks de corona situatie. 'Knijp me even?!'

Bekijk de video

2021: Het jaar van écht ondernemen

Dit jaar nam Lieke voor het eerst een collega in dienst aan, een fulltime projectmanager. 'Dat beviel zo goed, dat ik meteen heb doorgepakt en ook een fulltime video editor in dienst aannam.' Zo groeide ze van zzp-er naar een ondernemer met eigen team. 'We verhuisden naar een groter kantoor, en namen ook steeds grotere projecten aan. Hierin dachten we mee in de gehele videostrategie en paste ons eigen videomarketing model toe.'

Bekijk de video

2022: Het jaar van groei en samenwerking

Dit jaar bestaat LEF Media 5 jaar! Een bizar jaar van groei als je kijkt waar we vorig jaar stonden vs. waar we nu staan. Zo is het team meer dan verdubbeld. Ook nam ze een videograaf in dienst. Daarmee is LEF officieel zoveel meer dan alleen een zakelijk vlogbureau. 'We zijn verhuisd naar een prachtig kantoor in hartje centrum. En het is het jaar dat ik een deel van mijn bedrijf heb verkocht en zo onderdeel werd van The HERD.' Een groep van creatieve en digitale agencies, waarmee ze hun krachten bundelen. Say what?!

Bekijk de video

Onze lefhebbers

Deze lefhebbers gingen je voor