Als er iets is waar ons hart sneller van gaat kloppen, is het wel persoonlijke content. Met persoonlijke content kun je iets unieks neerzetten; precies wat er nodig is voor een sterk employer brand.
En een sterk employer brand is goud waard, want je wilt een voorkeurspositie in het hoofd van je potentiële kandidaat creëren. Op het moment dat zij op zoek gaan naar een nieuwe baan, wil je dat jouw organisatie als eerste in hun hoofd opkomt.
Maar hoe bouw je aan een sterk employer brand? Wij vinden de oplossing in video. In deze blog delen wij 4 redenen waarom video in 2025 niet mag ontbreken in jouw employer branding strategie.
Video is dé manier om niet alleen je verhaal te vertellen, maar vooral om echt de verbinding aan te gaan. Een video voelt persoonlijk, raakt emoties en maakt verhalen onvergetelijk. Dit komt omdat je in een video meerdere zintuigen tegelijkertijd aanspreekt. Een kijker ziet, hoort en voelt de boodschap; video is een beleving. Het helpt kijkers zich sterker verbonden te voelen met jouw organisatie, zelfs voordat ze de eerste stap binnen hebben gezet. Dit is precies waarom video zo’n krachtig middel is voor jouw employer branding! En onthoud: “mensen onthouden niet wat je hebt gezegd, maar welk gevoel je ze hebt gegeven” (quote van Maya Angelou, Amerikaanse schrijver en dichter).
In employer branding draait alles om vertrouwen. En hoe bouw je dat op? Door authentiek te zijn. Video is dé manier om die oprechte, menselijke connectie te maken. Je kunt nog zoveel teksten en artikelen delen, maar een video waarin je de mensen achter het merk ontmoet en een kijkje achter de schermen krijgt? Dat blijft hangen. Een perfect voorbeeld hiervan is de vlog die we voor Hotel New York hebben gemaakt. Het geeft een echt kijkje achter de schermen. Zo kun je dus precies zien hoe een werkdag er bij jullie aan toe gaat.
Heb je de nieuwe LinkedIn-video feed al ontdekt? Ja, social platforms geven steeds meer voorrang aan videocontent. Videocontent is dan ook dé favoriet van socialmediaplatforms zoals YouTube (shorts), Instagram (Reels) en TikTok. Algoritmes belonen video’s met een hogere zichtbaarheid (dan tekst of afbeeldingen), waardoor jouw post meer bereik genereert. Daarnaast onthouden mensen visuele content tot 80% beter dan een tekst, omdat onze hersenen visuele informatie sneller verwerken (tot wel 60.000 keer sneller dan tekst). Daarnaast worden video’s waarin medewerkers een rol spelen vaak enthousiast geliked en gedeeld in persoonlijke netwerken, waardoor je bereik nog verder groeit.
Jouw eigen medewerkers zijn de meest geloofwaardige vertegenwoordigers van de organisatie. Door eigen medewerkers in te zetten in jouw video’s, maakt het je organisatie betrouwbaar, menselijk en tastbaar. Wanneer zij hun ervaringen, trots en enthousiasme delen, komt dat als echt en authentiek over bij potentiële kandidaten. Maar er gebeurt nog iets: medewerkers die trots zijn op hun werk en dit via video uitdragen, inspireren niet alleen potentiële kandidaten, maar ook hun eigen collega’s. Dit versterkt niet alleen de employer branding, maar ook de interne betrokkenheid en bedrijfscultuur. Je eigen medewerkers worden ambassadeurs. Dit ervaren wij zelf in onze trajecten, en vinden we het mooiste aan ons vak. Kijk bijvoorbeeld naar Lamb Weston: de medewerkers zelf delen hun persoonlijke ervaringen, Door je team een stem te geven, bouw je een cultuur van trots en verbondenheid, zowel intern als extern.
Door video slim in te zetten, laat je zien wie je echt bent. Het resultaat? Een sterker werkgeversmerk en een bedrijfscultuur waar mensen graag deel van willen uitmaken. Maar wil je écht impact maken? Dan is het belangrijk om niet te stoppen bij slechts één video. Een doorlopende videostrategie zorgt ervoor dat je consistent je verhaal vertelt, jouw merk steeds sterker neerzet en een langdurige verbinding met je (toekomstige) medewerkers opbouwt. Want één ding is duidelijk: mensen maken het merk, en video maakt dat zichtbaar.
Geen paniek! Je bent niet de enige. Daarom deelt Larissa in deze video 5 snelle tips om deze uitdaging voor eens en voor altijd te overwinnen.
Video is dé manier om je werkgeversmerk echt tot leven te brengen. Het onthult wie je écht bent, inspireert mensen en creëert onvergetelijke connecties.
Wij geloven dat elke organisatie een uniek verhaal heeft en werken graag samen met de medewerkers om dit verhaal te delen. Met de juiste aanpak kunnen we het verhaal op zo’n manier vertellen dat het resoneert met je doelgroep (denk aan nieuw talent of een nieuwe klant). Laten we samen de kracht van video inzetten om jouw bedrijf op een onvergetelijke manier te laten zien. Klaar om jouw merk naar een hoger niveau te tillen? Bezoek onze LEF Model pagina voor meer informatie en neem contact met ons op. Wij staan klaar om je te helpen!
Wil jij nieuwe collega's aantrekken én je huidige team voor altijd aan je binden? Dan is dit hét moment om je employer brand te versterken!
Wij staan klaar om samen met jou te bouwen aan een krachtig merk waar mensen graag bij willen horen. Let's go!
Strateeg