Lamb_Weston_LEF_Media_Samenwerking_Raft_Campagne_Vlogs_funvideo_vacatures
Cases

Dé employer branding partner voor Lamb Weston

Wervingscampagne voor Kruiningen

Lamb Weston is wereldwijd één van de leiders op het gebied van bevroren aardappel producten. In Nederland hebben ze 4 fabrieken. De frietfabriek in Kruiningen zocht 60 nieuwe medewerkers. Ze kozen voor een recruitment campagne, waarbij video centraal stond.

De uitdaging

Hoe vervullen we 60 vacatures binnen 6 maanden, waarbij…

• We ook bouwen aan ons employer brand
• We vooral lokaal naamsbekendheid opbouwen
• We duurzaamheid als thema naar voren kunnen brengen

De oplossing

In meerdere strategiesessies, dachten we de employee journey uit voor de verschillende doelgroepen. Vanuit hier ontstonden direct de eerste creatieve ideeën voor videoformats. Het verhaal en de concepten werd verder uitgedacht, de hoofdpersonen werden uitgekozen en de scripts werden geschreven. Totaal realiseerden we 12 vlogs, 8 short form video’s en schoten we professionele foto’s. Ook produceerden we divers re-targeting materiaal t.b.v. de campagne funnel. Een succesvolle samenwerking met marketingbureau RAFT.

Het resultaat

Al snel stroomden de eerste sollicitaties binnen, en is het doel van 60 nieuwe medewerkers binnen de deadline behaald. Nog belangrijker, waar de collega’s van Lamb Weston eerst sceptisch waren (krijg je ineens een camera op je neus…), vragen de collega’s nu zelfs om meer video’s. Ze veranderden in bevlogen ambassadeurs en hadden veel plezier tijdens de draaidagen.

We zijn de contentpartner op het gebied van employer branding, HR en recruitment en draaien voor Lamb Weston meerdere projecten en campagnes. Bekijk bijvoorbeeld ook deze case, volledig gericht op social short form videocontent.

Fotografie

In totaal schoten we voor deze campagne meer dan 60 professionele foto's. Deze foto's worden met name ingezet op de werken-bij website, maar ook gebruikt als re-targeting materiaal in de campagne. Bekijk de werken-bij website van Lamb Weston om een indruk te krijgen van het eindresultaat, waarin zowel onze fotografie als videografie samenkomt.

Werken-bij website bekijken

Vlogserie 1

In deze serie ontdekt vlogger Larissa het proces 'van aardappel tot frietje'. Deze vlogs werden ingezet in de 'see fase' van de campagne. Met als doel de naamsbekendheid van Lamb Weston te vergroten en de doelgroep alvast op te warmen.

Bekijk op YouTube

Vlogserie 2

In deze serie ontdekt vlogger Larissa verschillende functies in de fabriek. Ze werkt een dag mee met diverse collega's, van operators tot supervisors. Deze vlogs werden ingezet in de 'think fase' van de campagne. De doelgroep had Lamb Weston vanuit de eerste vlogserie al vaker voorbij zien komen, en werd nu warm gemaakt om te komen werken bij Lamb Weston.

Bekijk op YouTube

Short form video

In 8 short form video's spelen we in op actuele social trends, goed voor meer dan 70.000 views op TikTok en YouTube shorts. Zo zorgden we organisch voor extra zichtbaarheid.

Bekijk op YouTube

Snippets en teasers

Vanuit alle hoofdvideo's, hebben we in de edit meerdere snippets en teasers gemaakt. Zo halen we alles uit onze content! Deze content zetten we in als retargeting materiaal in de campagne.

Bekijk op YouTube

Ook een wervings- campagne inzetten?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Larissa van Wieren

Video strateeg