Lamb Weston is wereldwijd één van de leiders op het gebied van bevroren aardappel producten. In Nederland hebben ze 4 fabrieken. De frietfabriek in Kruiningen zocht 60 nieuwe medewerkers. Ze kozen voor een recruitment campagne, waarbij video centraal stond.
Hoe vervullen we 60 vacatures binnen 6 maanden, waarbij…
• We ook bouwen aan ons employer brand
• We vooral lokaal naamsbekendheid opbouwen
• We duurzaamheid als thema naar voren kunnen brengen
In meerdere strategiesessies, dachten we de employee journey uit voor de verschillende doelgroepen. Vanuit hier ontstonden direct de eerste creatieve ideeën voor videoformats. Het verhaal en de concepten werd verder uitgedacht, de hoofdpersonen werden uitgekozen en de scripts werden geschreven. Totaal realiseerden we 12 vlogs, 8 short form video’s en schoten we professionele foto’s. Ook produceerden we divers re-targeting materiaal t.b.v. de campagne funnel. Een succesvolle samenwerking met marketingbureau RAFT.
Al snel stroomden de eerste sollicitaties binnen, en is het doel van 60 nieuwe medewerkers binnen de deadline behaald. Nog belangrijker, waar de collega’s van Lamb Weston eerst sceptisch waren (krijg je ineens een camera op je neus…), vragen de collega’s nu zelfs om meer video’s. Ze veranderden in bevlogen ambassadeurs en hadden veel plezier tijdens de draaidagen.
We zijn de contentpartner op het gebied van employer branding, HR en recruitment en draaien voor Lamb Weston meerdere projecten en campagnes. Bekijk bijvoorbeeld ook deze case, volledig gericht op social short form videocontent.
Video strateeg