Lamb Weston is wereldwijd één van de leiders op het gebied van bevroren aardappel producten. Lamb Weston koos voor een recruitment campagne waarbij video centraal stond.
Lamb Weston kwam naar ons toe met de volgende vraag:
Hoe kunnen we 60 vacatures invullen binnen 6 maanden, waarbij…
• We ook bouwen aan ons employer brand
• We vooral lokaal naamsbekendheid opbouwen
• We duurzaamheid als thema naar voren kunnen brengen
In samenwerking met RAFT organiseerden we meerdere strategiesessies om de employee journey uit te denken. Het verhaal werd verder uitgedacht, de hoofdpersonen werden uitgekozen en de scripts werden geschreven. Totaal realiseerden we 12 vlogs, 8 funvideo’s, retargeting materiaal en professionele foto’s.
Al heel snel stroomden de sollicitaties binnen, en is het uiteindelijke doel van 60 nieuwe medewerkers behaald! Naast dit harde doel is er nog een belangrijk doel behaald: de collega’s van Lamb Weston veranderde in ambassadeurs en vonden het leuk om hun verhaal te delen voor de camera.
Video strateeg